PÃ¥ vift till Karlsborg

I fredags var det dags för årets tripp ner till Siw och Anders i Karlsborg. Neo och jag skulle åka ner först då Johan hade jobb på Tallskär. Han kom ner igår med MCn.
Neo och jag packade bilen i fredags morse med både vagn och cykel. Badkläderna åkte ner också i väskan. Det skulle ju bli riktigt fint väder enligt rapporterna. Neo somnade direkt som vanligt. Resan gick fort. Neo vaknade strax innan jag körde av mot Karlsborg. Solen sken och vi var mycket förväntansfulla.

Siw möte oss uppe vid Camping infarten. I Ã¥r hade jag bokat rum pÃ¥ Idas StrandgÃ¥rd. Neo hälsade glatt pÃ¥ Siw och skulle genast fram med cykeln och visa sina konster. Sen sÃ¥g han stranden. BAAAADA skrek han. Det var bara att svida om till badkläderna och i for han. Plaskade och stojade…. Ju längre dagen skred ju varmare och mer kvavt blev det. Neo tappade ”farten” och gnistan. När vi kom till rummet pÃ¥ kvällen vart han dÃ¥lig. Febrig och huttrande. PÃ¥ lördagen sÃ¥ köpte jag Alvedon till honom. Han var ganska sÃ¥ spak under lördagen pÃ¥ förmiddagen. Satt mycket i förtältet och lekte med katterna och sina bilar. Sen kom pappa!! DÃ¥ lyste Neo upp och han skulle visa sina konster i vattnet.

Idag sÃ¥ hyrde vi cykel pÃ¥ campingen med en barnsits till Neo. Jag fick lÃ¥na en cykel av husvagnsgrannarna. Vi cyklade upp till Karlsborgs fästning. Ã…h vad Neo njöt!! Han vart mycket förtjust i ”borgen”.
På eftermiddagen åt vi en tidig middag och sen packade Neo och jag bilen igen för att bege oss hemåt. Johan åkte i förväg hem i och med att han åkte MC.

Imorgon skall vi ut med Nova, härligt!!

Här sitter Neo och Siw och spanar efter stora båtar som passerar i Göta Kanal.

Inlägget skrevs 05 juni 2011 kl 20:06 ,sorterad under Utflykter. Du kan följa svaren på inlägget via RSS 2.0. Både ping och kommentarer är avstängda.