Kustresan.S02.E11.Nova.Story

Igår vaknade vi klockan 06:00 då matros Neo tyckte att det var dags för revelj. Då vi åkte gick långt in på kvällen dagen innan var vi trötta och sega till en början.

Vi hade lagt oss på svaj i skydd från vinden men under natten hade den ändrat riktning vilket innebar att vi kastade loss direkt och gick söderut.

Dagen bestod av mycket åkande eftersom det skulle bli sämre väder med hård vind till torsdag morgon. Jag och Neo hann iaf göra några upptäcksfärder på några öar. Vi brukar passa på när Petra fixar med maten.

Titta vad jag kan hoppa, Pappa!

Wow, kolla pappa!

När Neo somnat fortsatte vi vår färd. Vinden hade ökat lite och när vi passerade Simpevarp (Kärnkraftverket) rullade det in rejäla vågor utifrån havet.
Mörkret hann falla innan vi till slut nådde vår natthamn, Figeholm.

Blå Jungfrun och ett av Destination Gotlands fatyg

I morse när vi vaknade dånade vinden. Det kändes skönt att ligga i gästhamn när vinden bjöd upp till dans med blåst över 13 m/s. Det regnade redan då och har så gjort hela dagen. Vi har besökt sjöfarts utställningen här i Figeholm. Vi har varit på Konsum och pizzerian. Vi har gjort Figeholm nu kan man säga.

Här Ã¥t vi lunch. Det var innan ovädret kom…

Enligt prognos ska vinden mojna senare i kväll. Om det stämmer kastar vi loss och går de sista 10 sjömilen ner till Oskarshamn.

Inlägget skrevs 14 juli 2011 kl 17:17 ,sorterad under Loggbok, Sjöliv. Du kan följa svaren på inlägget via RSS 2.0. Både ping och kommentarer är avstängda.