Hela familjen på semester!

I lördags packade vi Nova (vår Albin 25) och åkte ut på sjön. Inga bestämda mål utan bara puttra omkring på Mälaren. Vår första natt stannade vi på St Tallskär. Vi tillbringade även en del av söndagen där.
Vi åkte västerut (mot/förbi Kvicksund) och hamnade efter ett stopp på ICA i Kvicksund på en ö som heter Broken som ligger i Galten (den innersta delen av Mälaren). På måndagen slog vi en signal till Robert, Anna, Isac och Moa som gärna ville tillbringa dagen på sjön med oss. Vi hämtade dem i Kungsörs hamn och fick en underbar dag på sjön tillsammans. Vi åkte till Borgåsund och tog en kaffe vid deras hamnkafe. Vi stannade även ett åar gånger för att kasta ankar så vi kunde ta oss lite svalkande dopp i sjön. Termometern visade på 24 grader i vattnet. När vi skjutsat tillbaks familjen Andersson/Bohlin till Kungsör åkte vi till Slottsholmen, som ligger en bit upp i Arbogaån.

Här hjälper Neo till med förtöjningen av Nova vid Slottsholmen

Då vädret var helt galet bra bestämdes det att även tisdagen skulle tillbringas tillsammans med Anna och Robert. Vi återvände till Broken då det finns en bra strand för barnen att bada vid. På kvällen kom ett litet oväder så vi fick flytta på för att söka lä från vinden.

Här tillbringade vi hela onsdagen, snacka om paradis!

Inte bara bus, ibland måste man hinna pussas också

Senare halvan av onsdagseftermiddagen puttrade vi in till Köpings gästhamn. Vi tog en promenad upp till ”stan” för att fÃ¥ oss en bit mat som inte var tilllagad pÃ¥ sjön.
Neo somnade i akterruffen pÃ¥ väg ut pÃ¥ Mälaren igen sÃ¥ vi passade pÃ¥ att puttra nÃ¥gra sjömil. Vi kom till Granholmen, strax öster om Kvicksund där vi la oss ”pÃ¥ svaj” för natten. Torsdagen inleddes med rotborste och sÃ¥pa, för nu skulle det skrubbas däck. när Nova var skinande ren begav vi oss till Tallskär igen där vi badade och Ã¥t lunch.
när vi kommit hem till Torshälla igen åkte vi bil(?!) till Torpa för att återlämna ett par sandaler som Isac glömt på båten.

Tack Anna och Robert för två fina sjödagar tillsammans med er och vi hoppas det bli många fler innan hösten (huvva) är här igen.

Inlägget skrevs 15 juli 2010 kl 21:00 ,sorterad under Avkoppling, Sjöliv. Du kan följa svaren på inlägget via RSS 2.0. Både ping och kommentarer är avstängda.